L

Ramsalt Mindfulness Retreat med Finne Ut på Myken

Mindfulness og Yoga på Myken

13.07.201723:21 Marianne Wiik Olsen

Da "Finne Ut" skulle holde Mindfulness Retreat på Myken ble jeg spurt om jeg kunne komme og undervise morgenyoga. Det sa jeg selvfølgelig ja til, og angret ikke et sekund! Det skulle vise deg å bli noen lærrerike dager fulle av inntrykk!

Da gruppen ankom Myken på kvelden ble vi innlosjert på Myken Seng og Suppe, den gamle skolen på Myken som har blitt gjort om til en helt fantastisk BnB! Det må rett og slett bare oppleves, med campingvogner inne som man kan overnatte i, deilig hjemmelaget mat, og et koselig oppholdsrom som fungerer som cafe/restaurant/pub.

Vi startet kvelden med deilig gulrotsuppe og hver i gruppen fikk anledning til å presentere seg selv. Man merket med en gang at dette var en fin og trygg gruppe med mennesker, og vi ble svært godt knyttet sammen iløpet av de tre dagene vi hadde sammen.

Etter kvelds fikk vi hen herlig avspenningsseanse av Anette Myrvang Gammelgård som driver Finne Ut. Det var så deilig å kunne ta kveld etter å ha fått ro og landet litt i kroppen og på Myken.

Dagen etter våknet vi til duften av hjemmebakt brød, men vi tok med oss mattene og fant en myk bakketopp med mose og en fantastisk utsikt. Her underviste jeg i morgenyoga før vi gikk tilbake og inntok en god frokost.

Etter spennende og lærerrik undervisning i midfulness fra Anette spiste vi lunsj før vi tok en tur innom den lokale butikken og ei rorbu som solgte vakker glasskunst.

Så ble vi kjørt over til fyret som ligger på en egen øy, Herfra hadde vi fin utsikt over til husene på Myken, og vi fikk lurt inn litt yoga også.

På kvelden ble vi invitert inn i den glamle butikken på Myken, der vi fikk omvisning og vi fikk vite mer om Mykens historie.

Deretter bar turen til Bruket Bord og Bar, hvor vi fikke en nydelig treretters middag, etterfulgt av opplesning av dikt som satte seg i sjela.

Siste dagen gjorde vi yoga ute på platten til Myken Seng og Suppe før vi inntok frokost og hadde undervisning og avspenning i mindfulness.

Nystekte fiskekaker ventet oss til lunsj før båten tok oss hjemover igjen.

Noen fantastiske dager som lar meg sitte igjen med mange inntrykk, lærdom og takknemlighet.